Skip to main content
Digitalizacja wielu branż

Cyfryzacja nieodzownie wkracza do wszystkich obszarów gospodarki. W MUUME koncentrujemy się na digitalizacji procesów zakupowych oraz płatności przy użyciu smartfona i innych urządzeń w następujących branżach: sieci handlowe, stadiony i hale widowiskowe, stacje paliw, sieci restauracji a także dostarczamy rozwiązania do sektora usług dla ludności.

Digitalizacja procesu obsługi podczas wydarzeń sportowych i imprez masowych

Wyzwanie

Imprezy sportowe i widowiskowe są pełne emocji i bodźców oddziałujących na uczestników wydarzenia. Fani piłki nożnej, hokeja na lodzie, piłki ręcznej i innych rodzajów dyscyplin sportowych, utożsamiają się ze swoimi klubami i ich zawodnikami. Spożywanie posiłków i napojów na stadionach jest nieodłączną częścią wspomnianych wydarzeń. Jednakże, stanie w długich kolejkach do sklepików stadionowych jest czasochłonne. Dodatkowo istnieje konieczność częstego ładowania kart używanych na stadionie co wymaga drogiej infrastruktury. Często też niewykorzystane środki finansowe przez długi czas pozostają bezczynnie na karcie i co gorsza zdaża się że niegdy nie będą wykorzystane.

Inna przypadłość dotyka wielu małych i dużych klubów sportowych. Podstawową formą płatności na ich obiektach jest gotówka. Płatność za posiłki i napoje, rezerwacje sal konferencyjnych itp. często możliwa jest jedynie przy wykorzystaniu gotówki.

Rozwiązanie

Rozwiązanie leży w digitalizacji obecnego dokumentu identyfikującego kibica czy też stworzenie nowego podczas procesu rejestracji. W tym przypadku kibic, operator stadionu czy też  firma odpowiadająca za katering na stadionie mają uproszczony proces. Raz założona karta może być użyta wielokrotnie.

Jak mógłby wyglądać taki proces? Kibice zamawiają i płacą za jedzenie i napoje wygodnie ze swoich miejsc na stadionie, następnie odbierają swoje zamówienie ze specjalnych stanowisk rozmieszczonych na stadionie. Firmy obsługujące sklepiki stadionowe nie muszą zmieniać charakteru swojej pracy. Jednocześnie mogą zwiększyć swoje obroty nawet do 400% poprzez eliminację procesu zamówienia i płatności przy stanowisku sprzedaży. Dzięki temu są w stanie obsłużyć większą liczbę kibiców. Dodatkowo każdy z kibiców posiada swój indywidualny e-portfel, które można w każdej chwili uzupełnić o dodatkowe środki, niezależnie od miejsca, w którym się znajdujemy.

Sytuacja klubów wygląda analogicznie. Zamawianie posiłków i napojów, rezerwacje sal biznesowych czy innych usług  oferowanych przez kluby będą dokonywane poprzez aplikację na smartfonie. Sprowadza się to do prezentacji cyfrowej oferty produktów i usług oferowanych przez klub, a następnie mobilnej płatności za nie przy użyciu smartfona. Każda ze stron czerpie korzyści z tego procesu.

 

Ważne funkcjonalności:

  • Możliwość mobilnego doładowania czy też opróżnienia karty przy uzyciu konta cyfrowego - bez fizycznej infrastruktury.
  • Płatność kartą płatniczą przy użyciu e-portfela
  • Płatność cyfrową kartą stadionową
  • Zamawianie jedzenia i napojów, rezerwacja sal konferencyjnych na stadionie przy użyciu smartfona.